20% dintre tinerii români se visează antreprenori. În același timp, 20% dintre români trăiesc la limita sărăciei. 20% dintre tineri fac voluntariat. În același timp, 20% dintre tineri părăsesc liceul.
Unele statistici sunt dure. Altele sunt incomode. Noi credem că rădăcina răului, sursa acestor procentaje nedrepte vine din lipsa de educație.
Prin proiectele noastre educaționale ne dorim transformarea acestei paradigme și implicit, să scădem acele statistici care nu fac cinste societății contemporane.
Institutul Cultural Independent vă propune un altfel de „20%”: dacă aveți o firmă puteți dona 20% din impozitul pe profit către o organizație nonguvernamentală în care aveți încredere și care vă împărtășește valorile. Este practic investiția dumneavoastră într-o Românie mai bună.
Da! Potrivit legii (Codul Fiscal, titlul 2, cap. II, art. 25, alin. 4, lit. i), sumele donate se scad din impozitul pe profit datorat, la nivelul valorii minime dintre valoarea calculată prin aplicarea de 0,5% la cifra de afaceri și valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat. Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe profit, se reportează în următorii 7 ani consecutivi.
Dacă sunteți persoană fizică autorizată puteți să vă deduceți cheltuielile cu sponsorizarea în limita a 5% din baza de calcul.
Este foarte simplu și te putem ajuta chiar noi.
Special pentru tine, am creat un calculator care, după ce ai introdus informațiile financiare în căsuțele marcate cu galben, îți indică valoarea maximă deductibilă a sponsorizării pentru compania ta.
Este simplu. Contractul de sponsorizare este documentul care indică suma pe care vrei să o oferi Institutului Cultural Independent, pentru a susține proiectele tale preferate. Cheltuielile cu sponsorizarea sunt deductibile din impozitul pe profit.
În urma folosirii sumei donate, veţi primi un raport asupra modului în care banii dumneavoastră au fost cheltuiti şi al impactului pe care l‐au avut în dezvoltarea sistemului de învăţământ şi creşterea viitoarelor generaţii.
1. CONSERVAREA PE TERMEN LUNG A PROFITULUI
Firmele care manifestă responsabilitate socială au tendința de a-și conserva în mai mare măsură profitul pe termen lung.
2. CREȘTEREA NOTORIETĂȚII COMPANIEI
Creșterea notorietății unui brand sau al companiei
3. IMAGINE PUBLICĂ FAVORABILĂ
Companiile își creează o imagine publică favorabilă dacă îşi propun şi realizează
obiective sociale.
4. ANGAJAȚI MOTIVAȚI
Angajații dumneavoastră vor simți mai puternic apartenența la o companie implicată, responsabilă social și se vor mândri cu acest lucru.
5. UN MEDIU SOCIAL SĂNĂTOS
Implicarea companiilor influențează favorabil
soluţionarea unor probleme sociale
dificile.
SIMULARE CALCUL SPONSORIZARE DEDUCTIBILĂ LA CALCULUL IMPOZITULUI PE PROFIT | |
Pentru a calcula valoarea deductibilă a sponsorizării, te rugăm să introduci informațiile financiare în căsuțele marcate cu galben. | LEI |
Venituri din vânzarea de produse finite | 0 |
Venituri din prestări de servicii | 0 |
Alte venituri din exploatare | 0 |
Venituri financiare (dobânzi, etc) | 0 |
Total venituri | 0 |
Cheltuieli cu materii prime, materiale | 0 |
Cheltuieli cu utilitățile | 0 |
Cheltuieli cu salariile | 0 |
Cheltuieli cu servicii primite | 0 |
Alte cheltuieli | 0 |
Total cheltuieli fără sponsorizare și impozit | 0 |
Cifra de afaceri | 0 |
Profitul brut impozabil | 0 |
Impozit profit calculat 16% | 0 |
0,5% din cifra de afaceri | 0 |
20% din impozit pe profit | 0 |
Sponsorizare deductibilă fiscal | 0 |
Impozit pe profit de plata | 0 |
Sponsorizare efectuată | 0 |
Sponsorizare de reportat pe urmatorii 7 ani | 0 |
Profit contabil | 0 |